blue shadow

Dziś będzie trochę bardziej serio

Początek marca
 
ŚWIAT: Już od jakiegoś czasu z Azji dochodzą sygnały o nowym koronawirusie. Częste i dokładne mycie rąk staje się tematem numer jeden w serwisach informacyjnych.
 
POLSKA: Zdiagnozowany jest “pacjent zero”. Na razie jednak nic nie wskazuje na to, żeby miało to poważnie wpłynąć na funkcjonowanie naszej rzeczywistości.
 
BLUE SHADOW: Po bardzo udanej serii targów odzieżowych w Polsce i za granicą, przygotowujemy się do stopniowego wprowadzania nowej kolekcji, Bohemian Queen. Myślami jesteśmy już w ciepłych wiosennych miesiącach.
 
Drugi tydzień marca
 
ŚWIAT: WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) klasyfikuje sytuację jako pandemię. Powstaje globalna akcja #StayAtHome / #ZostańWDomu. Sytuacja w wielu krajach zaczyna robić się nerwowa.
 
POLSKA: Zamknięte zostają szkoły oraz centra handlowe, odwoływane są imprezy masowe. Panuje ogólny chaos informacyjny. Płyn do dezynfekcji to obecnie jeden z najbardziej pożądanych produktów w naszym kraju.
 
BLUE SHADOW: Wszystkie nasze salony stacjonarne (zarówno w hurcie i detalu) zostają zamknięte do odwołania. Spotykamy się ze wszystkimi współpracownikami firmy, aby ocenić sytuację i opracować pilnie procedury bezpieczeństwa (np. praca z domu, ograniczenie ilości osób na zmianie, zasady dezynfekcji). Planujemy powolne ograniczenie produkcji. W zasadzie z dnia na dzień sprzedaż spada nam o 80%. Już teraz pracujemy nad ewentualnym modelem maseczki. Ogłaszamy akcję pomocową: przekazujemy 20% ze sprzedaży online na pomoc szpitalom w ramach współpracy z charytatywną platformą siepomaga.
 
Trzeci tydzień marca
 
ŚWIAT: Sytuacja staje się krytyczna. Wiele krajów zamyka granice. Na całym świecie zaczyna brakować specjalistycznego sprzętu do ochrony pracowników służby zdrowia (maseczek, fartuchów ochronnych, rękawiczek) oraz testów na koronawirusa.
 
POLSKA: Dozwolone są jedynie wyjścia z domu po zakupy, najpotrzebniejsze artykuły lub w nagłych przypadkach. Coraz więcej firm przenosi swoje interesy do sieci. Polska służba zdrowia przygotowuje się na nierówną walkę z wzrastającą liczbą zakażonych w obliczu braku odpowiednich zasobów.
 
BLUE SHADOW: Za wszelką cenę próbujemy się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Nasza firma zamienia się w misję BLUE HOPE. Przeprowadzamy całkowitą reorganizację biznesu, która ma na celu przetrwanie marki. Z projektantek mody stajemy się nagle sprzedawcami i zaopatrzeniowcami w całkiem nieznanej nam branży medycznej. Staramy się jak najszybciej przestawić produkcję na nowe potrzeby, zachowując jednocześnie wszystkie procedury bezpieczeństwa. W biurze powstaje sztab kryzysowy, który pracuje nieprzerwanie od 7 do 20, bo sytuacja zmienia się z godziny na godzinę. Robimy kalkulacje, składamy oferty, produkujemy ulotki. Urywają się telefony. Jeździmy osobiście w długie trasy, żeby znaleźć odpowiednie materiały z atestem oraz dostawców. W tym samym czasie prowadzimy nadal działania charytatywne i przekazujemy część zysków ze sprzedaży online na rzecz szpitali. Projektujemy maseczki zgodnie ze światowymi wymogami i standardami. Powstaje landing page z naszą nową ofertą dla branży medycznej https://maseczka-ochronna.com.pl/. Spływają pierwsze zamówienia.
 
Czwarty tydzień marca
 
ŚWIAT: Planeta Ziemia zamienia się nagle w Planetę COVID-19. Igrzyska letnie w Tokio zostają przełożone na 2021. Większość branż o zasięgu globalnym: lotnictwo, turystyka, przemysł rozrywkowy czy handel jest kompletnie sparaliżowana.
 
POLSKA: W mediach słowo koronawirus odmienia się przez wszystkie przypadki. Rząd przedłuża kwarantannę o kolejne tygodnie. WOŚP włącza się prężnie w zakup sprzętu potrzebnego dla służb medycznych w kraju.
 
BLUE SHADOW: Nasza determinacja, kreatywność i konsekwencja w działaniu testowane są niemalże codziennie. Trudno jest się do kogokolwiek dodzwonić, kontakt przez internet jest niemalże niemożliwy. Okazuje się, że jak jest już tkanina, to z kolei brakuje gumy. Albo że kurierzy nie wożą belek materiałów o tej szerokości, która potrzebna jest nam do produkcji. “Kłody pod nogami” stają się naszym ulubionym powiedzeniem. Odwiedzając potencjalnych nabywców w rękawiczkach i maseczkach, czujemy się jak włamywaczki, a nie projektantki mody. Pomimo ogromnej ludzkiej życzliwości i chęci pomocy, chce nam się ryczeć. Płaczemy “po kątach”, żeby nikt nie widział. Ofiarujemy materiał do szycia maseczek Teatrowi Wielkiemu w Łodzi. NIE PODDAJEMY SIĘ, bo czeka nas jeszcze być może wiele tygodni lub nawet miesięcy w tej nowej rzeczywistości...
 
Po co Ci to wszystko mówimy? Bo nic nie jest już takie samo jak miesiąc temu. Zewsząd słychać głosy, że musimy się wspólnie wspierać i razem uda nam się wyjść z tego kryzysu. Ale prawda jest taka, że nie jest wcale tak różowo. Nie wiadomo nawet, czy i kiedy wrócimy do tzw. normalności. To tak, jakbyśmy nagle znalazły się na zupełnie innej planecie, a całą wiedzę i know-how, które wypracowałyśmy żmudną pracą przez ostatnie kilkanaście lat, można tak naprawdę wyrzucić do kosza. To jest dla nas wszystkich czas wielkiej próby, której nikt się nie spodziewał. Czujemy się tak, jakbyśmy zaczynały wszystko od początku. A najgorsze jest to, że takich firm jak nasza, są tysiące...
 
W blue shadow (BLUE HOPE) nie czekamy, aż ktoś nam coś „da” lub wybawi nas z kłopotu. Zakasujemy rękawy i same zabieramy się do pracy, szukając nowych możliwości rozwoju. Mamy niesamowite szczęście pracować ze wspaniałym zespołem ludzi, którzy są z nami “na dobre i na złe”. I gdyby nie oni, ich gotowość „ogarnięcia” tematu na nowo i bezkompromisowe wsparcie, nie dałybyśmy sobie rady.
 
A robimy to wszystko dlatego, że to nasz obywatelski obowiązek. Mamy jeszcze środki i możliwości na to, żeby pomóc rodzimej służbie zdrowia w tak trudnej dla nas wszystkich chwili. Pracujemy też z całych sił po to, żeby przetrwać. Żebyśmy kiedyś, w niedalekiej (miejmy nadzieję) przyszłości, mogły zaprojektować dla Ciebie znowu piękną sukienkę boho, którą włożysz wtedy, kiedy będzie już można bez ograniczeń wychodzić z domu. Bo wierzymy, że tak właśnie będzie. Że - jako ludzkość – poradzimy sobie i wyciągniemy z tej trudnej lekcji mądre wnioski. Tylko musimy jeszcze troszkę na to poczekać.
 
Do tego czasu liczymy na Twoje dobre słowa i dobre myśli. Opowiedz nam, proszę, jak Ty sobie radzisz w tych niepewnych czasach.
 
Bądź zdrowa i zaglądaj do nas czasem
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium